کد خبر: ۶۶۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹ 13 October 2018

 

پروژه ای که شکست خورد/ از تغییر اطلاعات ویکی پدیای مقیمی تا جمع آوری امضا + سند

 

به نقل از خبرراست، جلسه ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری رشت در روز چهارشنبه به پایان رسید و آقایان علی مبصر، بهزاد نیک فهم، مسعود موسوی، حامد عبدالهی، رضا ساغری، سینا مقدادی برنامه های خود را ارائه دادند اما ۴ نفر از اعضای شورای شهر رشت بواسطه آبستراکسیون و ترک جلسه مانع از انتخاب شهردار شدند و خانم دکتر فاطمه مقیمی جهت ارائه برنامه به رشت نیامد و در واقع همانطور که در خبرهای قبل اشاره کرده ایم قرار نبود بیایند و طبق شنیده ها برخی افراد همچنان در حال رایزنی با وی بودند تا بتوانند او را راضی کنند.

اما اتاق فکر این جریان همزمان با ایجاد فشار از طریق جوانترها که متاسفانه بعضا درک صحیحی نتوانسته بودند از این اتفاقات پیدا کنند با ایجاد کمپین ها و جمع آوری امضا و ساخت کلیپ و نظرسنجی وی را با اختلاف مقیمی را شهردار رشت تصور نمودند.

برخی هم پا را فراتر گذاشته و با مراجعه به آدرس ویکی پدیا خانم فاطمه مقیمی با تغییر برخی اطلاعات از وی یک شهردار ایده آل از نظر خود ساختند قافل از اینکه دکتر مقیمی با رزومه درخشان بعنوان مغز اقتصادی و نخبه علمی اگر شرایط برای حضور وی بعنوان شهردار فراهم باشد نیازی به این اعمال پیش پا افتاده ندارد.

دکتر مقیمی با شرح دلایل استعفای خود را تقدیم مردم رشت نمود و خط بطلان بر همه حواشی کشید و اجازه سو استفاده بیشتر از نام خود را نداد.

البته این افراد احتمالا نمیدانستند که ویکی پدیا تمامی تغییرات را با تاریخ و جزئیات درج میکند.

آدرس ویکی پدیا 
‏https://fa.m.wikipedia.org/wiki/فاطمه_مقیمی
ویکی پدیا یا دانشنامه آزاد قابل تغییر بوده و میتوان اطلاعات آن را ویرایش نمود

۱.اطلاعات مربوط به زادگاه فاطمه مقیمی
خانم فاطمه مقیمی متولد رشت است تا دو روز پیش این در صفحه ویکی پدیا وی درج شده بود
سیده فاطمه مقیمی (زادهٔ شهریور ۱۳۳۷ تهران)
کلمه تهران در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۸ یعنی سه شنبه ۱۷ مهر به رشت تغییر کرد دقیقا در روزی که نام ایشان بعنوان گزینه هفتم با جمع آوری امضا مطرح شد
سیده فاطمه مقیمی (زادهٔ شهریور ۱۳۳۷ رشت)

۲.اطلاعات حزبی مربوط به فاطمه مقیمی

خانم فاطمه مقیمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است
در قسمت انتخابات ویکی پدیا این جمله حذف شد

۳.اطلاعات مربوط به بیوگرافی فاطمه مقیمی

قبل از اینکه نام ایشان بعنوان گزینه شهرداری رشت مطرح شود ملیت وی ایرانی-کانادایی ثبت شده بود اما در تاریخ ۸ اوت ۲.۱۸ کلمه کانادایی حذف گردید
ملیت = ایرانی – کانادایی
حزب =کارگزاران سازندگی
این دو تغییر در همان تاریخ انجام شده و همچنین جمله “مقیمی صاحب دو فرزند و دوتابعیتی ایرانی-کانادایی است” به جمله “مقیمی صاحب دو فرزند و ساکن تهران است” تغییر نمود.

بومی بودن شهردار مورد درخواست رشتی ها بوده از این رو احتمالا اتاق فکر تغییر دهنده صفحه ویکی پدیا به دنبال این موضوع بوده تا وی را بعنوان یک رشتی معرفی کند در صورتیکه با تحقیق سایت خبری تحلیلی خبرراست پدر و مادر فاطمه مقیمی اصالت گیلانی داشته اند ولی در محله امیریه تهران زندگی میکردند و در تابستان ۱۳۳۷ فاطمه در منزل پدربزرگ در رشت به دنیا می آید و با توجه به اینکه دکتر مقیمی بیشتر عمر خود را در تهران زندگی میکرده زادگاه خود را تهران اعلام کرده بود.

 

 

دو گل به خودی بهراد ذاکری و بازی در زمین جریان مقابل؟!


خود و با همراه کردن جمعی از جوانان و تهییج افکار عمومی، گل به خودی های به یاد ماندنی به لیست امید زده است!

این مساله ای است که بهراد ذاکری بهتر از هر کسی می داند و اگر جز این است به صورت شفاف اعلام نماید که روی رای کدام ۲ عضو شورا به فاطمه مقیمی حساب کرده است که نشان می دهد می توان او را به عنوان شهردار معرفی کرد اما سه عضو دیگر لیست امید همراهی نمی کنند؟ آیا بهراد ذاکری نمی داند که هر یک از اعضای جناح مقابل چه افرادی را به عنوان گزینه مد نظر خود برای شهرداری در نظر دارند و معادلات و تقسیم بندی های طیفی امروز به چه شکلی است؟

عضو جوان شورا که البته از هوش سیاسی خوبی هم برخوردار است باید در نظر داشته باشد که علت همراهی این روزهای برخی از اعضای طیف ۵ نفره با او تنها و تنها عبور از اتحاد شش نفره طیف مقابل و جلوگیری از شکست های فعلی و بعدی است و به احتمال فراوان پس از شکستن این اتحاد، وارد فاز جدیدی از مسیر انتخاب شهردار خواهیم شد که گام اول آن عبور همین طیف از مقیمی خواهد بود!

 

آیا بهراد ذاکری اعتقاد دارد که چهره هایی چون محمد حسن عاقل منش، فاطمه شیرزاد و سید امیرحسین علوی با آن پیشینه اصولگرایی و چشم اندازی که برای خود متصورند در رای گیری تعیین کننده و نهایی به گزینه برآمده از شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان یعنی فاطمه مقیمی رای خواهند داد؟ یا آن که قصد دارد جایگاه یک چهره شناخته شده همچون مقیمی را به سطح یک گزینه بازی خراب کن تنزل دهد؟

 

نمی توان به قطعیت سخن گفت اما با اعتقادی نزدیک به یقین می گوییم که بهراد ذاکری بهتر از هر کسی می داند فاطمه مقیمی با چینش شورایی امروز، به احتمال بسیار بالا شهردار این شهر نخواهد شد و به همین دلیل باید به این سوال پاسخ دهد که علت واقعی اصرار او به این گزینه و ایجاد شکاف عمیق تر بین اصلاح طلبان چیست؟ آیا دلیل واقعی ترجیح دادن نیک فهم به عبدالهی توسط بهراد ذاکری است؟ ذاکری هنوز مطلع نیست که مطرح شدن نام مقیمی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان با تلاش او و در مرحله بعد جمع آوری امضا برای بازگشت مقیمی به گزینه های نهایی به عنوان دو گل به سه عضو لیست امید معرفی شده است یا آگاهانه به این مسیر ادامه می دهد؟

 

آیا بهراد ذاکری این سه عضو را خودی و این گل ها را گل به خودی نمی داند؟ اگر خودی هستند زدن دو گل به خودی چه معنایی دارد و اگر غیر خودی هستند انتظار برای همراهی با بازی بهراد ذاکری چه مفهومی دارد؟

 

پاسخ این سوالات را شاید بتوان حدس زد. شهردار شدن بهزاد نیک فهم ممکن نیست مگر آنکه با استفاده از نام مقیمی رای عبدالهی ریزش کند و سپس مقیمی هم به دلیل رای کم کنار گذاشته شود. یکی از سناریوهای احتمالی این است که بهراد ذاکری با هت تریک در گل به خودی به سه عضو لیست امید به عنوان ناجی جریان مقابل، بهزاد نیک فهم را به عنوان گزینه نهایی آن طیف معرفی کند و با جلب حمایت رئیس شورا و تلاش برای رای همراه اعضایی چون علیپور یا جذب راهی هموار تر را برای نیک فهم ترسیم نماید و البته شاید هم اینطور نباشد.

 

در میان افرادی که امروز با ذاکری همراه شده اند سه گروه خاص نیز دیده می شود. گروه اول اعضای شورای شکست خورده که احتمالا حاضرند با عبور از گزینه خود به شهردار شدن نیک فهم رای دهند اما مانع پیروزی طیف شش نفره و در خطر افتادن هیئت رئیسه فعلی شوند. گروه دوم افرادی از بیرون شورا که با نگاهی به رزومه مقیمی، او را شایسته مسئولیت شهرداری رشت می دانند و حتی تصور هم نمی کنند که این نام، تنها یک بازی سیاسی از پیش تعیین شده باشد و دسته سوم کسانی که نفع خود را در تشویق و دست زدن برای بهراد ذاکری می بینند و حنی ممکن است در مراحل بعد بهراد ذاکری را هم به راحتی جا بگذارند.

 

اینها مسائلی است که بهراد ذاکری بهتر از هرکسی باید بداند و امیدواریم تصمیمات او از روی لجاجت با رمضانپور و یا دلخوری های به جا مانده از اتفاقات مرتبط با ورود دیرهنگامش به شورا نباشد. اما هر چه هست آمادگی داریم از زبان شخص بهراد ذاکری مسائل و پاسخ های احتمالی را به اطلاع عموم برسانیم؛ البته اگر خودش تمایلی به تشریح این موضوعات داشته باشد. شاید از بیرون شورا برخی از جزییات مطلع نباشند و به دنبال تصمیمات احساسی بروند اما بهراد ذاکری به عنوان عضوی از شورا بهتر است تحلیل خود از آرای احتمالی اعضا را به اطلاع عموم برساند تا بسیاری از مسائل مشخص شود.

 

فارغ از درست یا غلط بودن این تحلیل، با یک سوال مشخص از بهراد ذاکری که جواب آن بله یا خیر خواهد بود و امیدواریم شفاف و صادقانه پاسخ داده شود این مطلب را به پایان می رسانیم. آقای ذاکری آیا با رای همراه سه عضو دیگر لیست امید، فاطمه مقیمی شهردار رشت می شود ؟!

 

 

چه اتفاقی افتاده است که برای دکتر نصرتی شرایطی را تعیین می‌کنیم که از همان راهی که آمده برود!؟؛ نگاه کنید که چند نفر از این کاندیداها به اقدامات نصرتی در طول مدت شهرداری اشاره کرده اند!؟؛ معیار اصلاح‌طلبی من خانم مقیمی نیست؛ مطرح‌شدن نام مقیمی یک بازی است

 

پس از آبستراکسیون عجیب‌وغریب ۴ تن از اعضای شورا و البته انکار این موضوع از سوی فاطمه شیرزاد، روند انتخاب شهردار رشت بار دیگر به تعویق افتاد تا شاید برخی از شورانشینان بتوانند فرصتی بیشتر برای لابی‌های جدید و شکستن رأی ۶ نفر از اعضای شورا به حامد عبدالهی داشته باشند.

پس از اتمام جلسه شنیده‌ها حکایت از آن داشت که فاطمه مقیمی بار دیگر نامش برای حضور در رشت مطرح‌شده است تا به‌عنوان هفتمین کاندیدای شورا به ارائه برنامه بپردازد. تا شاید با حضور مقیمی و فشارهای بیرونی رأی حامد عبدالهی شکسته شود و علیرغم اینکه مقیمی رأی نمی‌آورد یکی از گزینه‌های طیف اصولگرایان پیروز این شوی خوش‌رنگ و لعاب باشد!

در همین راستا فرهام زاهد در گفتگو با خبرنگار رشت۲۰ پیرامون حواشی ماجرای انتخاب شهردار رشت، گفت: برای نخستین بار حدود ۲ ماه قبل بود که نام خانم مقیمی توسط آقای ذاکری مطرح شد و ما دیگر خبری از ایشان نداشتیم به‌گونه‌ای که حتی در لابی‌هایی که با شخص بنده صورت گرفت در مورد خانم مقیمی نبود و پیرامون آقایان نیک فهم و موسوی با بنده صحبت شده بود.

وی ادامه داد: شما اگر به همراهان این دو کاندیدا نگاه کنید می‌بینید که همراهان آقای موسوی و همراهان آقای نیک فهم از دوستان خوب بنده هستند. در اینکه خانم مقیمی در حوزه‌های اقتصادی شخص موفقی هستند هیچ شکی وجود ندارد. شاید این سؤال پیش بیاید که شما گفته‌اید کاندیدا ندارید. حالا برای شما چه فرقی می‌کند که خانم مقیمی باشد یا کس دیگری؟ پاسخ این است که ما در بحث انتخاب شهردار تعیین‌کننده نیستیم اما تأثیرگذار هستیم. در جمع اعضای شورا داشتن سه رأی تقریباً ۳۰% آرای ممکن است و بی‌تأثیر نیست. اینکه دوستان آبستراکسیون می‌کنند نشان‌دهنده همراهی و اتحاد سه اصلاح‌طلب شورا می‌دهد.

زاهد با بیان اینکه افکار عمومی باید در جریان قرار بگیرند چه اتفاقاتی رخ‌داده است، گفت: رسیدن به عدد ۵ یا ۶ و حتی ۷ مگر توسط ما سه نفر اتفاق افتاده است؟ جلسه‌ای ۸ نفره شکل‌گرفته بود و ما سه نفر در آن جلسه حضور نداشتیم. به دلیل اینکه در آن جلسه حضور نداشتیم گفتیم که کاندیدا نداریم. ما به هیچ جریان سیاسی و حاکمیتی نه خورده می‌گیریم و نه گلایه می‌کنیم. ما میگوییم در جمعی که حضور نداشتیم اظهار نظر نمی‌کنیم. در نتیجه کاندیداهایی در آن بین مشخص‌شده بودند و قرار بود اعضای شورا به آن افراد رأی بدهند و گزینه‌های مدنظر را انتخاب کنند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: متأسفانه برخی رسانه‌هایی که با بنده ارتباط داشتند و امیدوارم در آینده نیز داشته باشند گفتند که سه نفر عضو لیست امید یعنی زاهد، رمضانپور و حاجی پور جلوی فینالیست شدن خانم مقیمی را گرفتند که این یک دروغ بسیار بزرگ است. آقای ذاکری در ابتدا پیشنهاد دادند که ۵ نفر به ۷ نفر افزایش یابد. بنده نیز با این موضوع موافق نبودم؛ اما بالا آمدن ۵ نفر یا ۶ نفر را ما مشخص نکرده بودیم. برای اینکه مشکلی رخ ندهد آقای جذب برای رفع کدورت احتمالی پیشنهاد دادند که نه ۵ و نه ۷، بهتر آن است که ۶ نفر انتخاب شوند و این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و با ۶ نفر قبل از رأی‌گیری موافقت شد. حال سؤال بنده این است که اگر خانم مقیمی اول می‌شد چه؟! بازهم دوستان نام ما سه نفر را عنوان می‌کردند؟ پس ما کارمان را انجام دادیم.

وی افزود: اما اتفاقی که رخ داد رأی ۴ نفره آقایان حاجی پور، رمضانپور، ذاکری و بنده را به خود اختصاص دادند و یک رأی دیگر از سایر اعضا به دست آوردند. ایشان ۵ رأی به دست آوردند و رأی لازم برای ورود به جمع کاندیداهای نهایی تصدی بر شهرداری رشت را به دست نیاوردند. جهت‌گیری شورا این روزها کاملاً برای همگان عیان است. دوستان زمانی که خواستند ارائه برنامه کنند نامه‌ای توسط آقای ذاکری برای خانم مقیمی ارائه شد تا به ایشان هم فرصت ارائه برنامه داده شود! در این مرحله نیز مجدداً پای نامه ایشان را امضا کردیم تا ارائه برنامه شود.

زاهد اضافه کرد: اینکه اکنون با یک غوغا سالاری، شانتاژ و فریب افکار عمومی بخواهید خانم مقیمی را ملاک اصلاح‌طلبی عنوان کنید، خیر. همچین چیزی نیست. اصلاح‌طلبی اصول و راه و روش خودش را دارد. بنده باافتخار اعلام می‌کنم که اصلاح‌طلبم. معیار اصلاح‌طلبی بنده خانم مقیم نیست اما از طرف دیگر باید به این نکته نیز اشاره‌کنم که بنده تنها از سوی لیست رأی نیاورده‌ام. لیست به من کمک بزرگی کرده و خود را مدیون جریان اصلاح‌طلبی می‌دانم اما من نماینده تمام مردم این شهر هستم. دوستان ورزشکار، جریان‌های اقتصادی، دوستان، رفقا و… نیز هرکدام به بنده کمک کرده‌اند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: خانم مقیمی از نظر بنده یک فرد کاملاً موفق هستند اما جدا از این‌ها سؤال بنده این است که آیا آقای نصرتی هیچ‌یک از این خصوصیات را نداشت؟ آقای نصرتی یکی از مدیران موفق بود که امروز در یک سمت بالاتر مشغول به خدمت شده است؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ برای آن‌هایی که رشت را نمی‌شناسند و بازی‌های ناجوانمردانه ما را نمی‌دانند شرایطی را تعیین می‌کنیم که فرد از همان راهی که آمده برود! شما نگاه کنید که چند نفر از این کاندیداها به اقدامات آقای نصرتی در طول مدت شهرداری انجام داده‌اند؟

فرهام زاهد با بیان اینکه امروز بحث فرد نیست، گفت: برخی از دوستان در جریان اصلاح‌طلبی معتقد بودند اعضای لیست امید بنا بر آن چیزی که در شورا در حال رخ دادن است تصمیم‌گیری کنند؛ زیرا در درون بدنه شورا حضور دارند و مسائل را به‌خوبی می‌دانند. یک عده دیگر نیز می‌گفتند نه! شما از یک کاندیدا حمایت کنید اگر رأی آورد که آورد اما اگر رأی نیاورد به افکار عمومی بگویید که از چه کسی حمایت کرده بودید یکسری دیگر نیز می‌گفتند اعضای لیست امید در انتخاب شهردار رأی سفید بدهند!

وی ادامه داد: خانم مقیمی زمانی مطرح شد اما توسط همان دوستان در ادامه آقای نیک فهم و آقای موسوی مطرح شدند! پیش‌بینی و نظر بنده این است که مطرح‌شدن نام خانم مقیمی یک بازی است. خانم مقیمی درواقع یک گزینه انحرافی است. این را به‌صورت شفاف میگویم زیرا برخی از دوستان نظرشان بر روی چیز دیگری است.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: همیشه گفته‌ام که هیچ‌چیزی بهتر از روراستی نیست. همه ما در کنار اینکه دلمان برای رشت می‌سوزد؛ اما همه ما انتفاعی نیز داریم. وقتی من می‌بینم که دوستان نزدیک بنده مطالبی را منتشر می‌کنند که ما را مجبور به همراهی با یک کاندیدا می‌کنند و یا مسائل مالی را مطرح می‌کنند نمی‌دانم چه بگویم. بازی، بازی کثیفی شده است. حرف‌هایی در قالب عجله نکردن، عاقلانه تصمیم گرفتن، شنیدن برنامه کاندیداها و… بیاییم کمی با خودمان صادق باشیم! آیا ما منتظر شنیدن ارائه برنامه کاندیداها بوده‌ایم؟! بنده به‌شخصه سعی می‌کنم خودم را آدم صادق و شفاف جا نمی‌زنم، زیرا ما سیاسی‌ها نشان داده‌ایم هرچه میگوییم برعکسش را عمل می‌کنیم.

وی افزود: بیاییم با مردم صادق باشیم. ما باید بپذیریم که شاید با انتخابمان عده‌ای از دوستان ناراحت شوند، بیانیه بدهند، تیتر بزنند دست‌هایی که بالا نیامد، دست‌هایی که در جیب فرورفت و… یک باریک دوست شورایی ما اشاره کرد که اگر از من سؤال شود که بازی انتخاب شهردار و مسائل مالی تأثیرگذار است یا خیر؟ بنده تعارفی باکسی ندارم. اگر پولی داده‌شده و سندی وجود دارد بسم‌الله، ما به‌عنوان نماینده مردم وظیفه بررسی آن راداریم. اینکه یک نفر موافق ما نیست را با یک تبلیغات عجیب‌وغریب سعی کنیم او را حذف کنیم صحیح نیست.

زاهد اذعان داشت: ما باید با مردم صادق باشیم. آبستراکسیون موضوعی است که به‌عنوان ابزار در دست نمایندگان مردم در پارلمان است. بنده نمی‌گویم شخصاً چنین کاری نمی‌کنم. شاید بنده هم یک روز چنین اقدامی انجام دهم؛ اما وقتی این کار را انجام می‌دهم پای آن نیز می‌ایستم. دوستان ما را نگران کردند وقتی‌که تک تک از جلسه خارج شدند! نگران شدیم که آیا خانه رسیده‌اند؟! اما اگر چنین کاری کردیم نگوییم که وقت جلسه به پایان رسیده بود. خیر؛ چنین اتفاقی رخ نداده است بلکه ۳۰ دقیقه از وقت جلسه باقی‌مانده بود. بیاییم به مردم بگوییم که نمی‌خواستیم روز چهارشنبه شهردار انتخاب شود.

وی تصریح کرد: سؤال دیگر بنده این است که چرا بعد از جلسات فوق‌العاده و بررسی شرایط جلسه بعدی عادی باید برگزار شود؟ مگر برای ورود خانم مقیمی نامه جمع نکردید؟ این بار هم برای برگزاری جلسه فوق‌العاده در روز پنجشنبه هم می‌توانستند امضا جمع کنید. سؤال بعدی بنده این است که چرا دوستانی که روز جمع‌کردن امضا ذیل نامه حضور خانم مقیمی در جمع کاندیداهای نهایی را امضا کردند، هنگام رأی‌گیری چرا به ایشان رأی ندادند؟! اگر مدافعین خانم مقیمی این موضوع را به ایشان توضیح دهند و ایشان قانع شوند، ما نیز قانع خواهیم شد! بنده معتقدم دوستانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و موفق هستند افراد موفقی هستند. این افراد مدیران دولتی نیستند که بگوییم یک انتصابی رخ‌داده است.

زاهد در پاسخ به این سؤال که آیا روز دوشنبه جلسه تشکیل خواهد شد یا خیر، گفت: اگر پیامک دعوت به ما داده شود در صحن شورا حاضر خواهیم شد. بنده هیچ پیش‌بینی‌ای ندارم که جلسه تشکیل خواهد شد یا خیر؟ خواهش بنده از تمامی همکاران در شورا این است که به شعور افراد در جامعه توهین نکنید. مردم همیشه از ما در بحث درک مسائل جلوتر هستند و بارها این را اثبات کرده‌اند. این مسائل را در قالب آن نبریم که ما می‌خواهیم انتخاب عاقلانه کنیم، حالا فعلاً که شهردار نداشته‌ایم، دو هفته هم نداشته باشد! با احترام به همه همکاران عزیزم باید بگویم که این‌ها تنها و تنها فریب افکار عمومی است.

عضو شورای شهر رشت در پایان خاطرنشان کرد: اگر گزینه‌ای که ما دنبالش هستیم و رأی ندارد یگوییم من دنبال فلان گزینه هستم و می‌خواهم زمان بخرم و برای ایشان رأی جمع کنم. بنده ناجوانمردانه نقد نمی‌کنم. مشکل بنده بر روی چیزهای دیگری است. اگر در مورد اخلاق و شفافیت حرف می‌زنیم ایرادی ندارد، اما درصدی از آن را عمل کنیم.

 

مقیمی گزینه جدی شهرداری رشت!!


نایب رییس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه مقیمی گزینه جدی شهرداری رشت است، گفت: باید فارغ از نگاه شخصی و سیاسی، به دنبال انتخابی اصلح برای شهرمان باشیم تا علاوه بر جلب رضایت مردمی، این شهر را در مسیر توسعه قرار دهیم.

رضا رسولی، عضو شورای شهر رشت در گفت وگو با خبرنگار شبستان با رد خروج دسته جمعی برخی از اعضای شورا از جلسه انتخاب شهردار گفت: وقت قانونی جلسه به پایان رسیده بود و طبق قانون جلسه فاقد رسمیت بوده و باید پایان می یافت.

وی با بیان اینکه شهر رشت دارای شرایط خاص بوده و نسخه های عمومی مدیریت شهری فاقد توانایی لازم در حل مشکلات شهر بویژه در حوزه مالی و اقتصادی هستند افزود: برنامه های ارائه شده توسط کاندیداهای شهرداری رشت کلی بوده و نیازمند زمان بیشتری برای رسیدگی منطقی و اصولی در جزئیات هستیم.

 

رسولی با اشاره به دعوت از فاطمه مقیمی به عنوان کاندیدای شهرداری تاکید کرد: سوابق وی برای اعضای شورا قابل احترام بوده و نیازمند زمان کافی جهت حضور در صحن شورا وارائه برنامه هاست.

 

وی با تاکید بر اینکه مقیمی به عنوان گزینه ای جدی در تصدی شهرداری رشت مطرح است اذعان کرد: بنده معتقدم باید فارغ از نگاه شخصی و سیاسی، به دنبال انتخابی اصلح برای شهرمان باشیم تا علاوه بر جلب رضایت مردمی، این شهر را در مسیر توسعه قرار دهیم.

 

نائب رییس شورا با بیان اینکه مقیمی بیش از چهار رای خواهد داشت تصریح کرد: در تلاشیم تا به پیوست رزومه قوی وی، همکاران را متقاعد به انتخابی اصلح کنیم چرا که برخی از اعضای شورا هنوز تصمیم قاطعی در خصوص کاندیداهای شهرداری نگرفته و به دنبال منافع سیاسی نیز نیستند.

 

وی با بیان اینکه مقیمی بانوی گیلانی و از خانواده های سرشناس رشت است بیان کرد: حضور وی در سطوح بالای مدیریت اقتصادی و مالی یک فرصت برای رشت جهت رفع خلاهای مالی با تفکر صحیح اقتصادی است که منافع شهر را تامین می کند.

 

رسولی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال تحمیل گزینه خود به شهرداری بوده بلکه باید تامین کننده منافع مردم و شهرمان باشیم افزود: انتخاب اعضای شورا نباید حاشیه سازی و مسائل جانبی را به همراه داشته باشد چرا که قطعا به ضرر رشت خواهد بود.

 

وی خطاب به اعضای شورا خواستار انتخابی هوشیارانه، آگاهانه به دور از نگاه شخصی شد و خاطرنشان کرد: شورای شهر نباید به دنبال بازی های سیاسی بوده و فضای شهر را ملتهب کند.

 

وی با بیان اینکه شخصا خواستار ادامه همکاری با عبداللهی در شورای شهر هستم تصریح کرد: وی دارای مسئولیت های بسیاری در شورای استان و کمیسیون های مختلف شورای شهر است که با تمرکز بر آنها می تواند برای این شهر گام های مثبتی بردارد.

 

تیر مخالفان عبدالهي به سنگ خورد | مقيمي از تصدي بر شهرداري رشت انصراف داد


فاطمه مقيمي با ارسال نامه اي به رييس شوراي شهر رشت از تصدي بر شهرداري رشت انصراف داد.

با انصراف مقيمي، عبدالهي را بايد به احتمال قريب به يقين شهردار آتي رشت دانست.

 

با احترام بسیار برای حضرتعالی و اعضای شورای محترم شهر و همه شهروندا‌ن شهری که اگر بخواهد بر هر خیابان، میدان یا کوچه نام یکی از مشاهیر خود را بگذارد، قطعاً کوچه و خیابان کم خواهد آورد، درخواست دارم انصراف اینجانب را از کاندیداتوری تصدی سمت شهردار رشت بپذیرید.

دکتر سیده فاطمه مقیمی طی بیانیه ای از کاندیداتوری شهرداری رشت انصراف داد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْؤُلاً.»(سوره اسراء۳۴)

جناب آقای سید امیر حسین علوی
ریاست محترم شورای شهر رشت

ضمن عرض سلام؛

به لطف و محبت برخی از اعضای شورای شهر رشت پیشنهاد کاندیداتوری برای شهرداری خانه پدری به من ارایه شد. اما اجازه می‌خواهم چند خطی به جهت بیان دغدغه‌های ذهنی تقدیم حضور کنم.
رشت شهری بزرگ، کهن، با سابقه‌ی درخشان، تاریخ‌ساز و میزبان نجیب‌ترین و فرهنگ‌دوست‌ترین مردمان روزگار است، مردمانی که به موطن، هنر و آئین عشق می‌ورزند، مردمانی که در طول تاریخ برای دفاع از باورهای‌شان جان‌فشانی بسیار کرده‌اند. شهر رشت باید «شهر آرامش» باشد؛ بسته برنامه اینجانب تحت عنوان «رشت، شهر آرامش» با مطالعه سه ماهه توسط متخصصین شهرسازی و مدیریت شهری و با مطابقت فاکتورهای شهری با استاندارد ارائه شده ذیل سرفصل پروژه جهانی «Human security engineering in asian megacities» که توسط سازمان ملل و با محوریت دانشگاه کیوتو در کلان‌شهرهای آسیایی پیاده‌سازی گردید، تدوین شده است.
در ارزیابی سه ماهه، اهم مشکلات خرد و کلان شهر رشت توسط تیم ارزیابی فهرست گردید و بر اساس ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و با توسل به تجربه‌ی جهانی و دانش روز، برای آن‌ها چاره‌جویی عملیاتی در دستور کار قرار گرفت. این بسته برنامه با احترام تقدیم حضور خواهد گردید.
بی‌پرده می‌گویم که رشت را نه تنها دوست دارم که آن را می‌ستایم؛ شهری که در تمام عمر به آن عشق ورزیده‌ام و مردمش را خانواده خود دانسته‌ام اما از یک‌سو، و مسئولیتی که امروز عهده‌دار آن هستم، از سوی دیگر، تنگنای فکری غیرقابل وصفی برایم ایجاد کرده است؛ از طرفی اعتماد اعضای محترم شورای شهر و فعالین مدنی به یک زن، برای شهردار شدن در یک کلان‌شهر، قطعاً نقطه عطفی در توانمندسازی زنان این سرزمین است، این اعتماد خود جای سپاس‌گزاری دارد؛ من برای ساختن این نقطه عطف، قطعاً چارچوب مبارزه با فساد اداری و مالی، مبارزه جدی با رانت، ایجاد چارچوب نظم شهری و سازمانی، مدیریت تخصصی، اعتماد به شهروندان، قانون‌مداری، توانمندسازی بدنه مدیریت شهری همراه با پیاده‌سازی متد حسابداری منابع انسانی در کنار اعتماد به بدنه فعلی شهرداری رشت و جلوگیری از ورود مدیران از سایر نهادها و سازمان‌ها و حتی سایر شهرداری‌ها، تعامل سازنده با سایر نهادها و اورگان‌ها و مدیریت تحول چه در سازمان شهرداری و چه در پیاده‌سازی فونکسیون‌های ذاتی و نهادی شهر، شهرداری و شهردار را به طور کامل در دستور کار قرار می‌دادم؛ اما از سوی دیگر در حال حاضر عهده‌دار مسئولیت خطیری هستم که از سوی بخش‌ خصوصی به اینجانب محول گردیده است، اعضای اتاق بازرگانی در انتخابات گذشته اینجانب را به عنوان عضو هیات رئیسه برگزیده‌اند، در کنار آن سال‌هاست مسئولیت کانون زنان بازرگان را نیز بر عهده دارم، اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان را نیز به همین شکل و اتاق فکر کارآفرینی اتاق بازرگانی تهران نیز هم؛ (لازم به ذکر است هیچ‌کدام از این انتخاب شدن‌ها و مسئولیت‌ها به هیچ عنوان حقوق ماهانه یا منافع مادی ندارد و اصولاً تعریف شغل از آن استنباط نمی‌شود و به هیچ‌عنوان ارتباط اداری یا استخدامی با دستگاه‌های دولتی ندارد)؛ در زمان مطرح شدن موضوع تصدی پست شهرداری رشت، در نظر داشتم مسئولیت این تشکل‌ها را به سایر اعضا محول نمایم و تمام‌وقت برای به‌جا آوردن وظایف شهردار انجام وظیفه نمایم، متاسفانه در نهایت نتوانستم اعتمادی که اعضای بخش‌خصوصی به من کرده‌اند را زمین بگذارم؛ در آیه‌ای که بر پیشانی این مرقومه نگاشته شده، آیه ۳۴ سوره اسراء، خداوند سبحان می‌فرماید «به پیمان خود وفا کنید زیرا که از پیمان پرسش خواهد شد»، لذا من در قبال مسئولیتی که پیشتر در پارلمان بخش‌ خصوصی بر عهده گرفته‌ام مسئولم و اگر مسئولیت خطیر شهرداری رشت را بپذیرم در قبال آن نیز مسئول خواهم بود و در پیشگاه خداوند سبحان نمی‌توانم پاسخگوی پذیرفتن این دو مسئولیت همزمان باشم.
در بسیاری نقاط چه در سمت شهردار، چه در سمت استاندار و چه امثال آن، شاهد بوده‌ایم که فردی برگزیده شده که نیمی از وقت خود را در محل خدمت بوده و نیم دیگر را در شهری دیگر و با دغدغه‌های دیگر گذرانده است، این روش شاید از نظر عده ای یک عرف اداری تلقی شده باشد اما از نظر من «خیانت» است، شهردار شهری مانند رشت باید اولاً محل سکونت خود را به رشت منتقل کند و ثانیاً دغدغه‌ای به غیر از رشت و مردم‌اش نداشته باشد؛ متاسفانه این شرایط برای من در حال حاضر و با توجه به اعتماد اعضای بخش‌خصوصی وجود ندارد.
شورای شهر مقتدر رشت با عضویت داشتن اندیشمندان و متخصصین و با پشتوانه مردم فرهیخته و آگاه رشت به طور قطع می‌تواند مدیری توانمند و تمام‌وقت برای تصدی سمت شهرداری رشت برگزیند و با حمایت از وی روزبه‌روز از مشکلات شهر بکاهد و محور آرامش را در شهر ایجاد و پاسداری نماید.
با احترام بسیار برای حضرتعالی و اعضای شورای محترم شهر و همه شهروندا‌ن شهری که اگر بخواهد بر هر خیابان، میدان یا کوچه نام یکی از مشاهیر خود را بگذارد، قطعاً کوچه و خیابان کم خواهد آورد، درخواست دارم انصراف اینجانب را از کاندیداتوری تصدی سمت شهردار رشت بپذیرید.
از حضرتعالی و همه اعضای محترم شورای شهر و از فعالین مدنی و گروه‌های سیاسی از همه طیف‌هایی که اعلام حمایت نمودند، همین‌طور از همه مردم رشت مجدداً پوزش می‌خواهم و برای همه امید، سربلندی و سعادت آرزو می‌کنم؛ امیدوارم روزی بتوانم دینم را به این شهر عزیز و مردمان نیکوسرشت آن ادا نمایم.
«والعاقبه للمتقین»
سیده فاطمه مقیمی

 

 

مقیمی بیش از ۴ رأی نخواهد داشت | هرکس هر بهانه‌ای دارد، بهانه‌اش را جمع کند

 

احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت در گفتگو با رشت ۲۰ گفت: با توجه به تجربیات سال نخست شورا که گزینه ما مهندس زالفی بود و نتوانستیم رأی لازم را برای ایشان اخذ کنیم، این بار رسماً اعلام کردیم که اصلاح‌طلبان شورای شهر کاندیدا ندارند و شما از بین کاندیداهایی که دارید یک نفر را معرفی کنید تا ما نیز به بحث انتخاب شهردار ورود کنیم.

وی ادامه داد: بنده به‌عنوان یک کارشناسی سیاسی و انتخاباتی بر این عقیده هستم که رأی خانم مقیمی در صورت کاندیداتوری بیش از ۴ رأی نخواهد بود. ما اگر خیلی خوش‌بینانه بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که اصلاح‌طلبان ۴ رأی دارند، نه بیشتر.

رمضانپور ادامه داد: ممکن است کسی بگوید شما رأی بدهید و به مردم بگویید تا آنها بدانند! ما رأی مان را تماماً سیاسی نگرفته‌ایم و از توده مردم این آرا را اخذ کرده‌ایم و باید پاسخگوی همگان باشیم. به نظر بنده دوستان بسیار دیر عمل کرده‌اند. زمانی نام خانم مقیمی مطرح‌شده که ما قبل از آن به‌صراحت اعلام کرده بودیم گزینه‌ای نداریم. ما انتخاب مان را کرده‌ایم و قطعاً ما سه نفر یک رأی خواهیم داد.

عضو شورای شهر رشت در پاسخ به این سؤال که آیا هدف شکسته شدن رأی حامد عبدالهی است و خانم مقیمی ۴ رأی بیشتر نداشته و فرد دیگری شهردار خواهد شد، گفت: تفأل بنده به خیر است. امیدوارم روز دوشنبه انتخاب شهردار داشته باشیم. هرکس هم هر بهانه‌ای دارد، بهانه‌اش را جمع کند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار